Koningsdag 2017

27 april 2017 - Katwijk aan Zee, Nederland

Vandaag is het groot feest in Nederland, onze koning wordt 50 jaar.
Lenneke is vroeg wakker, zet koffie en gaat douchen.
 Dan maakt ze op een liefelijke manier mij wakker.
We ontbijten en gaan rond 10 uur op weg naat Katwijk waar Peter met " Rooie dotje" staat.
We arriveren in Katwijk om kwart voor elf en gaan op zoek naar Peter.
Volgens de wattsapp van gisteren zou hij bij de Hema staan dus wij op weg naar de Hema maar
Daar was in geen velden of wegen een "Rooie dotje" te bekennen.
Even met Peter geappt om te vragen waar hij staat.
Dir bleek de Prins Hendrikkade te zijn.
Via google map gezocht naar de Prins Hendrikkade.
Het was wel een kleine puzzle om daar te geraken maar uiteindelijk hebben we de Prins Hendrikkade gevonden.
Hierna was het zoeken naar Peter en " Rooie dotje".
We vonden ze nadat we een flink aantal sleepboten hadden gepasseerd.
Na Peter en "Rooie dotje" gevonden te hebben troffen we ook Karin en haar vriend Kees aan.
Karin was gisteren jarig en die werd door ons gefeliciteerd.
Het was een mooi gezicht die oude brandweerwagens.
Er waren de gerestaureerde brandweerwagens van Noordwijk, Waddinxveen en Katwijk aanwezig.
Ze zagen er uitstekend verzorgd uit.
We maakten foto's van deze brandweerwagens en liepen weer verder langs alle feestelijk versierde kramen?
Achter alle kramen stonden allemaal super gemotiveerde personen die over hun hobby vertelden.
In de vijver vaarden minibootjes met peuters onder de bezielende leiding van mannen in waadpakken.
Ik had niet verwacht dat er in Katwijk zoveel te beleven was op Koningsdag.
Hierna zijn we naar Noordwijk gereden waar bijna iedereen van de familie aanwezig was om van koffie met tompoezen te genieten.
We dronken nog een drankje en rond twee uur vertrok iedereen weer huiswaarts.
We hadden ondertussen wel wat trek gekregen en Lenneke opperde het idee  om bij La Place langs de rijksweg een broodje te gaan eten.
Ze had eigenlijk al lang de wens om daar eens te gaan eten maar nu kwam het goed uit.
We namen een broodje met beenham en een broodje met tonijn plus een aardbeien smoothy en een biertje.
Het smaakte allemaal prima en toe naar huis.
We waren nog niet thuis of Anna en Wendy wilden facetimen.
Anna showde haar aankopen van de vrijmarkt op koningsdag.
Je kunt wel raden dat het pony huizen, hondenhuizen en allemaal kleine liefjes.
Ze was helemaal in haar sas.
Nu aan de thee en kijken wat de rest van de dag gaat brengen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl